Monday, 26 December 2011

Ikan Pelik Tiga Mata

 Imej yang mengejutkan ini menunjukkan ikan bermata tiga didakwa telah dijumpai dalam takungan berhampiran loji janakuasa nuklear di Argentina.



 Ikan 'wolf-fish' mutasi itu telah ditangkap oleh nelayan di Cordoba. Ikan itu adalah serupa benar Blinky, iaitu ikan bermata tiga yang ditemui berhampiran loji janakuasa nuklear di mana Homer Simpson bekerja dalam rancangan kartun popular The Simpsons.


Penduduk tempatan telah lama mendakwa pencemaran telah merebak dari loji nuklear - dimana pam air panas melalui paip ke dalam takungan. Tidak mengejutkan nelayan memutuskan untuk tidak makan ikan seperti ini - yang kini telah dihantar untuk ujian untuk mengesahkan sama ada ia telah bermutasi akibat radiasi.

Friday, 23 December 2011

Najwa Latif Banyak Masalah Disiplin!!!



Suatu hari Najwa Latif berpindah ke sekolah baru....

Cikgu: selamat berkenalan....
Najwa: kita Berkenalan hanya dalam laman muka buku.... :)
Cikgu: sat gi cikgu hantar kau dekat guru besar baru tau...
Najwa: Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu ooohh uwouwouwo :P
Cikgu: cikgu sakit hati dah ni =="
Najwa: hati ku rasa sesuatu :P
Cikgu : sebelom kamu balik, datang jumpa saya kat office..
Najwa : Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Cikgu: atau kamu nak saya hantar kamu dekat guru besar? >:(
Najwa: Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu :)
Cikgu: cikgu rasa kamu ni dah tak betol..
Najwa: Oh oh benarkah rasa itu...
Cikgu : ingat taw.. sebelum balik nanti kamu datang office jumpa saya!!
Najwa : bagaimana harus bersua...ku rasa gementar tapi bahagia
Cikgu : memang kalau dah ade peluang nak rotan je kamu ni...
Najwa : perlukah kita cari peluang pertama..
Cikgu : saya dah agak hang ni bermasalah..
Latif : walaupun kita tak pernah berjumpaa..... ooohh uwouwouwo\
Cikgu: otak saya dah sarat dengan macam2 masalah.. Kamu ni buat...
Najwa: Banyak persoalan yang berada di minda =P
Pelajar lain menyampuk: cikgu ni banyak tanya la...
Najwa : Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Cikgu disiplin : cikgu jom pegi lunch dengan saya kejap lagi
Cikgu: Argh, tak nak, nak settle kes najwa ni
Najwa : Otak kata jangan hati pula kata ya =)
cikgu: tak menentu saya di buatnya..
Najwa : Hidup tak menentu adakah ini cinta......
Cikgu : konfius!!!
Najwa : banyak soalan banyak juga jawapannya
Pelajar lain : kalau ikut hati,cikgu kami memang nak bunuh hang ni adoiii
Najwa : kata hati dan rasa tak dibiar saja..
Cikgu Disiplin : masuk bilik saya nak jalankan operasi merotan ni...
Najwa : setiap yg berlaku ada kebaikannya,harus pejam mata dan cuba apa saja...
Cikgu Disiplin : kamu pandang muka saya..
Najwa : Pabila kau renung tajam tajam mata aku
Cikgu Disiplin : cikgu, kau rasa kita nak report kat encik latif ke..
Cikgu : aku rasa...
Najwa : Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu
Cikgu : Najwa! Ape semuanya ni?
Najwa : Oh oh ini cinta remajaku.. :P
Cikgu : cinta? Dengar baik2 kata-kata cikgu ni...
Najwa : Dan pabila kau katakan kau suka aku... ^^,
Cikgu Disiplin : sudah., Diam!!
Najwa : Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju...
Cikgu Disiplin : Cikgu! cinta apa yang dia merepek ni?
Cikgu : Oh oh itulah cinta yang satu XP
Cikgu Disiplin , Cikgu , Najwa : Cinta di muka bukuu....

Bengong Punya BAPAK!

Dirty Mind!


Seorang bapak memanggil anak gadisnya masuk ke dalam bilik.

Bapak : Bedah, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.
Bedah : Ya bapak, ada apa?
Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap….
Bedah : Apa???!!! (isk? bapak aku ni? lain macam jerr)
Bapak : Dengar tak bapak kata…..
Bedah : Ya bapak, Bedah dengar…

Bapak : Okeh… mai duduk sebelah bapak. Heh? heh…
Bedah : Eh!!! bapak, Bedah kena keluar dari bilik ni. Sat lagi mak balik…abis aaaa.
Bapak : Tak payah risau… mai duduk sini cepat!!!! Jangan bagi bapak berkasar.

Bedah pun terpaksa la duduk jugak… hati dia takleh cakap laa… berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayang jadi apa la nanti kat dia.(dia terbayang mcm yg korg bayang)…hehe!!

Bapak : Cantikkk!!! Yiihaaa. Astalavista bebeh. Okeh, mai masuk dalam selimut bapak plak.

Bedah : Apa???!!!
Bapak : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.
Bedah : Bapak…Bedah takut laaa. (nak nangis….pasrah)
Bapak : Bedah, tengok ni

Bedah tak sanggup nak tengok… dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia nk tunjuk tu konon-konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Bedahteringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit.

Bapak : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap. Mahal nih!!! Dah, pegi keluar.

*******************************************

Haha! Saya seorang yang kadang-kadang berotak kuning. Hahahahaha! Siapa lagi? Baik ngaku!

Thursday, 22 December 2011

Awek Terkencing Semasa Hendak Bunuh Diri


Oh! :omg: awek nih terkencing mase nak bunuh diri!? Ish ish dah takut sangat lah tuh..

Wednesday, 21 December 2011

Otak Kuning!



Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah
seorang muridnya (Abu).

Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : "Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"

Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya
berada di tempat yang sama juga!".

Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua.

Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.

Pengetua: Apa 3 x 3?

Abu: 9

Pengetua: Apa 6 x 6?

Abu: 36

Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata,

"Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6",

Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua,

"Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?".

Pengetua dan Abu bersetuju.

Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua?

Abu: (berfikir) Kaki

Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya?

Abu: Saku

Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf 'K' akhir dengan 'A', ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?

Abu: Kelapa

Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna "pink", bila keluar lembik dan melekit?

Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, si Abu terus menjawab.

Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)

Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?

Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.

Abu: Bersalaman

Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?

Abu: Baik Cikgu

Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri.

Saya kebasahan sebelum awak.

Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.

Abu: Khemah

Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.

Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3 in1.

Abu: Cincin perkahwinan

Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.

Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh

Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.

Abu: Hidung

Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.

Abu: Anak panah

Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay?

Abu: Okay

Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and end in 'K' that means lot of heat and excitement?

Abu: Firetruck

Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont get it you have to use your hand.

abu: Fork

Cikgu Murni: What is it that all men have one of.. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?

Abu: Surname

Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?

Abu: Heart

Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata "Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah".

P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua
yang mempunyai pemikiran kuning..... he.. he.. he..

BIADAP!!Muslimah Mesir Diseksa Oleh Tentera Zalim Mesir.



ARRAYAH.INFO, Mesir, 18 Disember 2011- Seorang muslimah di Mesir yang memakai abaya (baju labuh) hitam dilucuti pakaiannya hingga terbuka aurat di dalamnya oleh tentera rejim Mesir, pada hari Sabtu (17/12/2011), ketika sedang berjuang di Kaherah.

Tudung dan rambutnya ditarik dan diseret, dia juga dipukul, ditendang secara ganas oleh tentera biadab itu.

Sadisnya, kemudian dia ditinggalkan begitu sahaja di jalanan dalam keadaan tidak sedarkan diri.

Dia adalah salah seorang penunjuk perasaan yang ikut turun ke jalan untuk melakukan demonstrasi anti-tentera hari kedua di Kaherah, ia tak bersenjata, ia hanya seorang muslimah yang mahukan negaranya bersih dari para tentera rejim.

Ia salah satu korban dari beratus-ratus korban akibat kebiadaban tentera rejim Mesir.

Tentera dan polis Mesir menuduh para penunjuk perasaan melakukan kekerasan, sehingga mereka menyerang para penunjuk perasaan secara ganas.

Padahal, merekalah yang melakukan keganasan terhadap para penunjuk perasaan hingga jatuh korban tewas dan terluka.

Tentera-tentera biadab itu bukan hanya menyerang dengan kejam, tetapi juga menodai kehormatan muslimah Mesir.

Ini tak boleh dibiarkan! Astaghfirullah, segeralah bertaubat. La Hawla Wala Quwwata Illa Billah (Tiada daya dan upaya melainkan dengan bantuan Allah). Bangkitlah hai umat, selamatkan umat dengan Syariah dan Negara Islam Global / Daulah Khilafah Islamiyah!!! (siraaj / arrahmah.com / arrayah.info)



Pelajar Unisel Gantung Diri Akibat Putus Cinta


Pelajar UNISEL mati bunuh diri dan mayatnya tergantung di bawah kipas. Mangsa yang dikenali sebagai Ramnath berbangsa india baru sahaja berusia 19 tahun itu dipercayai gantung diri kerana putus cinta. 

Mangsa dipercayai telah mati pada 4 hari yang lalu dan baru sahaja disedari oleh rakan sebilik beliau. Untuk maklumat, Mangsa merupakan pelajar Unisel Bestari Jaya Campus (Batang Berjuntai).
Salam Takziah diucapkan kepada keluarga beliau.

[Pelajar%2520Unisel%2520gantung%2520diri%255B4%255D.jpg]

Pelajar UNISEL mati bunuh diri dan mayatnya tergantung di bawah kipas. Mangsa yang dikenali sebagai Ramnath berbangsa india baru sahaja berusia 19 tahun itu dipercayai gantung diri kerana putus cinta. 

Mangsa dipercayai telah mati pada 4 hari yang lalu dan baru sahaja disedari oleh rakan sebilik beliau. Untuk maklumat, Mangsa merupakan pelajar Unisel Bestari Jaya Campus (Batang Berjuntai).
Salam Takziah diucapkan kepada keluarga beliau.

Monday, 19 December 2011

Jom ! Buang Timeline Dari Facebook


Sebenarnya tidak ada cara untuk hilangkan timeline kerana bermula 23hb Disember 2011, semua pengguna Facebook akan menikmati keseronokkan facebook dengan timeline masing-masing. Tak kenal maka tak cinta. Yang pikir dan buat benda ni bukan orang biasa-biasa, jadi sudah pasti mereka tahu kelebihannya berbanding yang lama. Senang cerita, yang rasa tak best dengan timeline ni kiranya tak cukup 'cool'. Jangan marah ye. Ini dia tutorial yang saya peroleh dari blog seorang rakan (dalam bahasa Inggeris). Yang mana nak juga-juga hilangkan timeline boleh la cuba. Tapi nasihat saya jangan la. 


1. Go To Facebook And Login As Usual.



2.Go To Facebook’s Account Settings.



3. Go To Facebook’s Security Settings.

4. Okey ,Now ,Look At The Bottom Option And You Will See.


5. Click “Deactive Your Account”

6.Now, You Already Deactive Your Facebook Account.

7.Okey ,Now Go To Facebook.Com.

8.Fill In This Form :



9. Now You Get A New Facebook.

10. No Facebook Timeline ! It’s Cool Right?

Your Face Should Be Like This :



Hehe.. jangan la marah ye. Kan dari awal dah kata memang tak ada cara. Saya pun terkena juga. 

Friday, 16 December 2011

Filem SAM Arahan Pengarah Termuda Di Malaysia


Filem SAM atau Saya Amat Mencintaimu ialah arahan pengarah muda Syafiq Yusof, anak bongsu kepada Datuk Yusof  Haslam. Syafiq baru saja berusia 18 tahun tapi sudah diberi kepercayaan oleh bapanya untuk mengarahkan filem SAM. SAM dilakonkan oleh Shaheizy Sam bersama Lisa Surihani serta Syamsul Yusof. Filem ni sudah mula menjalani pengambaran, mungkin tahun depan kita boleh tengok hasil karya remaja Syafiq Yusof ni.


Sebelum tu Syafiq pernah buat filem pendek komedi bertajuk Along atau Ah long, lebih 60 ribu telah dilihat di you tube. Bapanya jugak memberi peluang kepada Shafiq untuk mengarah beberapa episod dalam Gerak Khas. Nampaknya DY sudah ada ramai pelapis dalam keluarga beliau, menjadi pengarah filem. Satu fenomena jugak dalam keluarga DY Haslam.

Syafiq terpaksa menangguhkan pelajarannya di KLMU kerana nak menumpukan sepenuh perhatian kepada filem SAM. SAM terbitan Skop Productions mengisahkan tentang Sam yang bekerja di sebuah syarikat percetakan mencintai Lisa yg jugak rakan sekerjanya. Sementara tu Lisa sering diganggu oleh Haikal dan menimbulkan konflik dan pergaduhan antara Sam dan Haikal. Dalam pada tu muncul pulak lelaki hensem bernama Jefri yang menaruh hati kepada Lisa. Para pelakon dalam filem ni ialah Shaheizy Sam, Lisa Surihani, Syamsul Yusof, Azad Jazmin, Neelofa, Nasir Bilal Khan, Lydiawati, Harun Salim Bachik, Mubarak Majid dan Fimie Don. Skrip untuk filem SAM diolah sendiri oleh Shafiq dan dibantu oleh sepupunya.
Syafiq lebih suka mengarahkan filem bercorak komedi memandangkan dirinya yang masih muda, tetapi dia cuba mengarahkan filem bercorak cinta  ( dan psycho thriller) seperti dalam filem SAM kerana permintaan oleh bapanya sendiri.  Syafiq lebih suka mengarah dan duduk di belakang tabir berbanding abangnya Syamsul yang turut berlakon dan mengarah. Shafiq agak ceria dan suka berlawak, so meh kita saksikan filem pendek lawak dari Syafiq.


                                                    video pendek komedi hasil karya Syafiq Yusoh  pasal Along.
Ni pon komedi jugak!Pasal Abangku Ku Gangster.
                                                                                                                                      


Thursday, 15 December 2011

Cuzzy day out @ Time Square Theme Park

Last weekend,sy prgi time  time square.Pastu sy prgi main kt Theme Park.sy main bebrape mainan kt situ antare nyerrr.......roller coaster,DNA mixer pastu bende yg pusing2 tu sy pon xthu ape bende tu. hak hak hak. 

Sesiapa yg ingin senyum lebar naik la bende ni.Tpi xpe jgn risau org yg ambil gmbr pon akn tersenyum jugak.


Nmpak cam biase je kn?tpi rse cam nk mati.Brape kli sy mengucap dlm hti.Sy ingt sy dh mti dh rpe2 nyer hdup agy.


 Klau yg ni memng best xrse gayat langsung blh tengok perpandangan theme park dri ats.SYOK!!  


Yg ni mule2 die nk gerak sy dh start bace doa mkn sbb nervous sngt.Bersuara xblh bkak mta pon xblh.Klau nk thu try la sendiri,tringin nk naik skali lgi smbil bkak mta dan jerit kuat2.